Türkiyenin HİpErAKTİf forumu...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

bilmece&diğer zeka oyunları

Aşağa gitmek

bilmece&diğer zeka oyunları Empty bilmece&diğer zeka oyunları

Mesaj  batman Ptsi Ocak 21, 2008 6:46 am

Bilmeceler, eğlenceli olarak sunulan ve çeşitli yollarla çözülebilen bir soru ya da bilmecedir. Bilmecelerin çoğunun çözümü için matematik veya mantık gerekse de bilmeceleri çözen kişinin uzun uzun kafa yorması gerekir çoğu zaman. Resim bilmecelerinin tarihi 1000 yıl önce oldukça popüler olan Tangram ile başlar. Kesin olarak Japon din adamlarının tapınak duvarlarına yazdıkları matematiksel bilmeceler (bakınız sangaku) le ortaya çıkmıştır.

batman

Kadın Mesaj Sayısı : 23
Yaş : 30
Kayıt tarihi : 20/01/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

bilmece&diğer zeka oyunları Empty bulmaca

Mesaj  batman Ptsi Ocak 21, 2008 6:50 am

Bulmaca, çeşitli biçimlerde düzenlenen ve düşündürerek, aratarak buldurmayı amaç edinen oyunların geneline verilen isimdir.

batman

Kadın Mesaj Sayısı : 23
Yaş : 30
Kayıt tarihi : 20/01/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

bilmece&diğer zeka oyunları Empty sudoku

Mesaj  batman Ptsi Ocak 21, 2008 6:51 am

Sudoku
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Git ve: kullan, ara

SudokuSudoku (数独, sūdoku, Rakam Yerleştirme diye de bilinir) standart olarak 9x9 boyutlarında bir diyagramda çözülen ve her satır, her sütun ve her 3x3'lük karede 1'den 9'a rakamların birer kez yer alması gereken bir zeka oyunu türüdür.


Nasıl oynanır [değiştir]Japonca "Sayılar tek olmalı" anlamına gelen "Suuji wa dokishin ni kagiru" kelimelerinin kısaltması olan Sudoku, günümüzde Asya'dan, Avrupa ve Kuzey Amerika'ya da yayılan oldukça popüler bir oyundur.

Oyunun amacı dokuzar hücreden oluşan 9 eşit kutuya bölünmüş bir alan üzerinde sayıları tekrar etmeyecek şekilde dizmeyi başarmak. Her satır ve sütunda 1'den 9'a kadar olan sayıları sadece bir kez kullanarak dizmeniz gerekiyor. Aynı şekilde çizgilerle ayrılmış her kutu içerisinde de 1'den 9'a kadar olan sayılar 1 kez kullanılmak zorundadır.


Oynama Yöntemleri [değiştir]Oyun sırasında sayıları tahmin etmek yerine sadece emin olduğunuz sayıları işaretlemeniz daha mantıklıdır. Her Sudoku'nun sadece bir çözümü vardır ve bu çözümü tahmin ederek bulmak neredeyse imkansızdır. Bunun yerine bulmacada yüklü gelen sayıları kullanarak diğer bir sayının nerelerde olamayacağı ya da nerede olması gerektiğini saptamak daha mantıklı ve kolaydır veya koyacağınız sayıyı yazmadan önce kafanızdan yazmış gibi davranarak deneyin eğer yanlış sayı ise başka bir sayıyı deneyin

batman

Kadın Mesaj Sayısı : 23
Yaş : 30
Kayıt tarihi : 20/01/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

bilmece&diğer zeka oyunları Empty anagram

Mesaj  batman Ptsi Ocak 21, 2008 6:52 am

Anagram, edebiyatta bir sözcüğün harflerinin değişik düzenle başka bir sözcüğü oluşturmasıdır. Bazı özel adların incelikle saklanması amacıyla o sözcüğün harfleriyle kurulmuş başka bir sözün kullanımıyla yapılan incelik gösterisidir. Özge – göze, Bahri - ihbar gibi.

batman

Kadın Mesaj Sayısı : 23
Yaş : 30
Kayıt tarihi : 20/01/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

bilmece&diğer zeka oyunları Empty tangram

Mesaj  batman Ptsi Ocak 21, 2008 6:53 am

Tangram, Ming hanedanı tarafından çok rağbet gören yaratıcı zeka oyunu. Çin'de bile gerçek yaşı tam olarak bilinmemektedir. Oyunun Çince adı Türkçe'ye "Yedi Parçalı Akıl Oyunu" veya "Bilgelik Oyunu" olarak çevrilebilir. Tangram'da amaç yedi farklı geometrik şekli kullanarak birbirinden farklı bütünler oluşturmaktır. Tangramın mucidi, başlangıcı ve Tangram isminin kökeni de kesin olarak bilinmemektedir.

Amerikalı bulmaca uzmanı Samuel Loyd’a göre Tanrı Tan bu bulmacayı 4000 yıl önce keşfetmiş ve Tan’ın Yedi Kitabı’nda anlatılmıştır. Her ciltde 1000 civarında dünyanın ve uzayın oluşumunu simgelediği düşünülen bulmaca mevcuttur. Yedi parça da Güneş, Ay, Mars, Jupiter, Satürn, Merkür ve Venüs’ü temsil etmektedir. Bu varsayımlar daha sonradan temelsiz parodiler olarak kabul edilmiştir. Çince’de ismi “ch’i ch’iao t’u” olan bu oyunun bazılarına göre Tangram ismi İngilizce bulmaca veya incik-boncuk manasına gelen trangram kelimesinden türemiştir. Çin Tang hanedanından, Amerikan denizcilerini eğlendiren tanka kızlarından veya kırılan bir çiniyi birleştirmeye çalışırken yanlışlıkla oyunu keşfeden Tan isimli bir adamın isminden tangram kelimesinin türetildiğini iddia edenler de var.

Bilinen ilk numune 1780’den kalma Utamaro’ya ait bir tahta parçası. Bilinen en eski kitap 1813 Çin baskısı, ancak 1742 Japonya baskılı bir kitapta da bulmacaya benzer bir tangram görülmektedir. Bilginler tangramın 18.yüzyıldan önce doğuda başladığını ve batıya yayıldığını yayıldığını sanmaktalar.

1818’e kadar tangram yayınları Amerika Birleşik Devletleri, Almanya, İtalya, Fransa ve İngiltere’de görülmüştür.

19. y.y.’da Avrupa’da ve Amerika’da yayılmış ve popüleritesini günümüze kadar sürdürebilmiştir. 19. y.y.da Çin’de o kadar yaygındı ki tangram parçaları tabak, masa ve cilalı kutulara şekil vermekteydi. 19. y.y.’nın sonlarına doğru Alman bir sanayici taştan tangramlar ve parçalı bulmacaları “The Anchor Puzzle” adı altında üretmeye başladı. 1. Dünya Savaşı sırasında bulmacalar en popüler devirlerini yaşadılar. Tangramın daha birçok ünlü fanatiği olmuştur. St. Helena’dan sürüldüğü sırada Napolyon tangramla çokça uğraşmıştır. Lewis Carroll ve Edgar Allan Poe’de oyunu zevkle oynayan ünlü edebiyatçılardandır. Ayrıca doğuda Pisagor teoreminin tangram parçalarının yardımıyla keşfedildiği söylenmektedir.

Popülaritesini 20. y.y.’da da devam ettiren tangram birçok matematikçinin dikkatini çekmiş ve hakkında sayısız makaleler yazılmıştır. Bilgisayarlar da bulmacanın geometrik özelliklerini göstermek ve daha çok bulmacalar üretmek için kullanılmaktadır. Bugünlerde tangram okullarda, evlerdeki bilgisayarlarda sık sık kullanılmaktadır.(Değişen milli eğitim müfredatıyla birlikte okullarda kullanılmaya başlanmıştı.

"http://tr.wikipedia.org/wiki/Tangram"'dan alındı

batman

Kadın Mesaj Sayısı : 23
Yaş : 30
Kayıt tarihi : 20/01/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

bilmece&diğer zeka oyunları Empty soma küpü

Mesaj  batman Ptsi Ocak 21, 2008 6:54 am

Soma küpleri düzensiz şekillerden düzenli şekiller elde etmek için kullanılır. Soma küplerinde üç küpten bir tane düzensiz şekil ve dört küpten altı düzensiz şekil oluşur. Bu toplam yedi düzensiz şekil oluşturur ve bu yedi düzensiz şekillerin bir araya gelmesiyle bir küp oluşabilir. Küpten başka bu düzensiz şekillerle 27 değişik şekil elde edilebilir. Köprü, kule, piramit, yılan, yatak vb.


Soma küpünün icadı [değiştir]Soma Küpleri yaratıcı bir kişiliğe sahip olan, şair, filozof, matematikçi ve bilgin Danimarkalı Piet Hein tarafından icat edildi (1905-1996).

Başka bir kaynağa göre de ;soma küpleri Martin Gardner tarafından düşünülmüş ve tasarlanmış fakat Danimarkalı yazar Peit Hein tarafından 1936’da icat edilmiştir. Werner Heisenberg’ in Kuantum fiziği dersi sırasında icat edildi. Heisenberg küplerin içindeki bir uzay diliminden bahsederken, Piet Hein meraklıca bu geometrik teoremi takip etmeyi düşündü.

Soma Küp'ünden başka, yeni bir geometrik şekil meydana getirdi süper-elips ve sonra onun 3 boyutlu versiyonunu geliştirdi süper-elipsoid. Ayrıca Peit Hein 2 oyuncuyla oynanan çok popüler bir oyun geliştirdi; Hex. Peit Hein’ nin icatlarından birisi de Grooks 'dur.

Küplerin bütün şekillerine baktı ve 3 küpten sadece bir tanesini yapabildi. Sonradan 2 tane 3 boyutlu nesne yaptı. Sonradan bu 2 küpü 4 tane küpe çevirdi. Biz bunların 6 farklı yolla yapıldığını bilinmektedir. Bu önemli teorem şu an 7 parçaya ayrılmış şekildedir.

batman

Kadın Mesaj Sayısı : 23
Yaş : 30
Kayıt tarihi : 20/01/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

bilmece&diğer zeka oyunları Empty puzzle

Mesaj  batman Ptsi Ocak 21, 2008 6:57 am

Puzzles
From Wikibooks, the open-content textbooks collection
Jump to: navigation, search
This book or module has been nominated for cleanup because:

Needs more structure, needs to be expanded. Puzzles should be explained and discussed, not just listed.
Please edit this module to improve it. See this module's talk page for discussion.

Contents [hide]
1 Introduction
2 Table of contents
2.1 Games
2.2 Graphical puzzles
2.3 Language puzzles
2.4 Mathematical puzzles
2.5 Permutation puzzles
2.6 Real life problems
2.7 About puzzles
3 Puzzle resources
4 Puzzle books



[edit] Introduction
Puzzles have been in existence for thousands of years, intended to amuse and bemuse.
Some may tax your mind more than others, but they should always be fun.


Enjoy this collection, avoid frustration, and fight boredom.


[edit] Table of contents

[edit] Games
Two-player games
Bridge problems
Chess problems
Go problems

[edit] Graphical puzzles
Bongard problems
Subdivisions
Sudoku

[edit] Language puzzles
Analogies
Odd-one-out
Riddles

[edit] Mathematical puzzles
Action sequences
Analytical puzzles
Arithmetical puzzles
Decision puzzles
Geometric Puzzles
Logic puzzles
Number sequences
Set theory puzzles
Statistical & combinatorics puzzles

[edit] Permutation puzzles
Rubik's cube (3x3x3)
Rubiks Revenge (4x4x4)
Rubik's Professor (5x5x5)
Fifteen puzzle

[edit] Real life problems
How do you ... ?
Lateral puzzles
Non-scientific puzzles
Physics puzzles

[edit] About puzzles
Puzzles in science
Solving puzzles

[edit] Puzzle resources
Jim Loy's Puzzle Pages
Riddles–Wu:Riddles
Aha! Puzzles - Original creative puzzles by Lloyd King
Puzzles from the Princeton undergraduate mathmatics student society.
rec.puzzles Archive
ResultsAbout Riddles: Collection of links to other riddle web sites.

batman

Kadın Mesaj Sayısı : 23
Yaş : 30
Kayıt tarihi : 20/01/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz